Blog

Erik Davids verbindt met FC Groningen

Wanneer je als ondernemer wordt gevraagd door een organisatie zoals FC Groningen om te verbinden met een platform om andere ondernemers groter te maken, kan ik niet anders zeggen dan dat het een hele eer is.

Maar dit kwam niet vanzelf. In 2021 kwam Marloes van den Oever (Accountmanager) samen met Anna de Kok (bestuurslid TGG) van Stars Personal Training naar mij toe met een bijzondere vraag. 

Erik Davids bij FC Groningen

Wat is de vraag?

De vraag was als volgt:

“We zijn bezig met een nieuwe business club binnen FC Groningen genaamd “Talent Group Groningen (TGG)” en zijn op zoek naar nieuwe leden, zou jij willen aansluiten?”

Waarop ik de logische vraag stelde:

“Hoeveel leden heb je al?”

Het antwoord wat ik terug kreeg was:

“Uuuhm, NUL. Het staat nog in de kinderschoenen, maar we zijn er van overtuigd dat dit gaat werken.”

Op dat moment begonnen mijn marketing radartjes te draaien en heb ik na een kort tweede gesprek direct getekend.

Digitalisering Meceda

Op de sneltrein naar de TGG

Een sneltrein was het zeker. Toen ik onder de vlag van Meceda lid werd, kwamen er talloze opties voorbij om niet alleen mijzelf, maar ook Meceda opnieuw te positioneren. Al snel begon het contact te lopen met Kevin Roossien (Sales Manager) en wilde ze graag weten of ik wat kon betekenen voor de jonge ondernemers binnen de TGG. 

Na een aantal gesprekken zag ik op de wedstrijddagen, tijdens de verzameling van de TGG-leden in de Hattrick’s Lounge, dat er telkens meer jonge professionals vragen stelden over mijn ervaring als ondernemer. Meceda behoort met 10 fte nog niet tot de grote bedrijven, maar we hebben de meeste opstartproblemen al wel achter de rug. 

Uiteindelijk is er in een korte periode een sterke kerngroep ontstaan. Zij laten ook hun eigen netwerk aansluiten bij de club met gedreven en leergierige jonge professionals. Dat kan iedere ondernemer alleen maar omarmen.

Digitalisering Meceda

Word groter met FC Groningen

Het ‘Word Groter’ concept van FC Groningen is niet iets nieuws, enkel slim verpakt in een goed jasje. En juist doordat ze alles aan dit concept hebben gehangen, merk je dat het leeft en daarom ook werkt. Uiteindelijk gaat het om verbinden en het uitdragen van die verbindingen. Je wilt het effect van je business club als uithangbord hebben, zodat men vanzelf wil aansluiten. In een nieuwsbericht van FC Groningen communiceren ze de daadwerkelijke resultaten van een aantal samenwerkingen.

Nieuwe klant: Bergman Legal Service

Wij hebben bijvoorbeeld Bergman Legal Service als klant aan ons portfolio mogen toevoegen. Wij hebben het nieuwe logo, volledige huisstijl en nieuwe website mogen maken. We hebben de focus gelegd op het ontwerp en gebruiksgemak van de website, waarbij we enkele teksten hebben herschreven. 

Nieuwe klant: Hans Roelfsema

Zoals de meeste wel weten wordt het salesteam van FC Groningen getraind door Hans Roelfsema, een bekende franchisenemer van Kenneth Smit. Ook deze welbekende personage hebben wij als klant mogen verwelkomen. We zijn voor Hans bezig met een concept om hem met personal branding in de markt te zetten. De website die daarvoor binnenkort online komt, zal je precies vertellen wie Hans is en wat hij in het bijzonder voor je organisatie kan betekenen.

Aansluiten bij het concept van FC Groningen kunnen wij ondersteunen, het geeft je niet alleen een mooi netwerk maar ook daadwerkelijke resultaten.

Samen naar de Promotiedagen (2021)

Wanneer je als ondernemer in de noordelijke provincies actief bent kan je niet om de Promotiedagen in Groningen heen. Je moet er gaan staan met een mooie stand of in ieder geval je gezicht laten zien. In 2021 heeft FC Groningen samen met de organisatie van de Promotiedagen het iets anders aangepakt dan normaal. Een groot plein met leden van FC Groningen om te verbinden en samen groter te worden.

Ook wij kregen de mogelijkheid om daar te gaan staan als lid en hebben samen met Edwin Froma (Marketingmanager) en Kevin Roossien (Salesmanager) een leuk plan gemaakt. We stonden daar uiteindelijk direct naast het podium, vol in het zicht met een groot Rad van Fortuin. Om wat uit een beurs te halen dien je niet alleen in je hokje te gaan zitten, je moet daadwerkelijk wat gaan doen. 

En met succes al zeg ik het zelf. We hebben meer dan 250 prijzen mogen weggeven, waaronder toegangskaarten voor wedstrijden van FC Groningen, Gratis SEO Checks, nieuwe logo’s en visitekaartjes. Eén van de winnaars was HOB Gieten. Wij hebben voor hem een nieuw visitekaartje ontworpen. 

Naast alle prijzen en festiviteiten, hebben we ook een mooie podcast kunnen opnemen samen met KVM Media. Al met al zijn wij zeer tevreden met het resultaat.

Digitalisering Meceda