Erik is het creatieve brein en technisch vernuft van Meceda. Of noem het Art Director, dat klinkt ook wel cool. Als tegenpool van Jan Paul schudt Erik je volledig door elkaar. Hij gooit als het ware een baksteen door je ruit om jou aan het denken te zetten.
Erik stelt de vragen die je niet verwacht. Voor subtiliteit heeft hij geen tijd. Hij wil gewoon meteen aan de slag om een goed plan te maken en uit te voeren.

Je hebt al gemerkt dat Meceda zich niet alleen met online marketing bezig houdt. Erik kijkt ook offline bij winkels, restaurants en zakelijk dienstverleners binnen om te adviseren over de inrichting en uitstraling. Je kunt de mooiste brochures hebben, maar die stijl moet je overal doorvoeren. Soms adviseert hij om de routing te veranderen, de balie ergens anders neer te zetten, de verlichting te verbeteren, andere posters op te hangen en soms gewoonweg de spinnenwebben weg te halen en het plafond te schilderen. Zijn adviezen leveren meetbare resultaten op.

Erik kán zich aanpassen aan elke situatie. Alleen heeft hij een aantal jaren geleden besloten om dat niet meer te doen. Hij is dus onder alle omstandigheden zichzelf. Dat houdt in dat hij direct, eerlijk, eigenwijs en heel erg behulpzaam is. Hij kan er niet tegen als mensen in zijn omgeving in een slechte situatie zitten. Dan moet hij helpen.