Bathoorn

Wat:
Website, Grafische vormgeving, SEO, Copywriting, Hosting, Social Media,
Wanneer:

2022 - Heden

Bathoorn case afbeelding

De opdrachtgever

Bathoorn in Roden is al ruim 50 jaar een vertrouwd gezicht in de regio Roden. Met afdelingen voor autoschadeherstel, autoverhuur en ruitreparaties heeft het bedrijf een brede expertise opgebouwd. Als onderdeel van Schadenet, Autohopper en Glassdrive, staat Bathoorn bekend om hun kwaliteit en betrouwbaarheid. 

De uitdaging

De uitdaging voor Meceda was om een unieke en samenhangende branding te creëren voor Bathoorn in Roden. Ondanks hun ruim 50-jarige aanwezigheid, had het bedrijf voornamelijk gebruikgemaakt van de logo’s, huisstijl en kleuren van de franchiseorganisaties die ze vertegenwoordigden. De ambitie was om alle afdelingen onder één paraplu te brengen met een nieuwe, eigen uitstraling. Het doel: één website, waarin alle diensten harmonieus werden gepresenteerd, zonder het karakter en de erfenis van de afzonderlijke afdelingen te verliezen. 

Bathoorn de uitdaging afbeelding

Functionaliteiten

Koppeling om schade te melden bij Schadenet 

Koppeling om ruitschade direct te melden bij Glassdrive 

Koppeling om voertuigen direct te huren bij Autohopper 

Afsprakenmodule met agenda- en locatiefunctie  

Het proces

Een goede samenwerking is de basis van het succesvol slagen van de opdracht. Het team van Meceda heeft korte lijnen met de opdrachtgever, zodat wij deze ook goed leren kennen. Het proces is gestart met brainstormsessies om de rebranding te bepalen en een basis te leggen voor een uitgebreide, complexe website die toch voor een eenvoudige navigatie zorgt.


Visie & Strategie:

Visie & Strategie:

Brainstormsessies met als doel om een nieuwe branding voor Bathoorn te ontwerpen die geheel eigen zou zijn, maar toch naadloos zou aansluiten bij de franchiseorganisaties. Intakesessie met als doel om een moderne en toegankelijke website te creëren, waarin alle diensten harmonieus worden gepresenteerd, zonder het karakter en de erfenis van de afzonderlijke afdelingen te verliezen. Tevens klantinterview voor SEO-copywriting.

Ontwikkeling & Design:

Ontwikkeling & Design:

Ontwikkelen van een nieuw logo met 4 varianten (voor elke afdeling een), huisstijl en alle overige stijlelementen Systematisch doorlopen van elke fase van webdevelopment, waarbij de identiteit van de diverse afdelingen steeds centraal stond, waardoor er een website is gerealiseerd met een design en content dat past bij het DNA van Bathoorn.

Testen & Optimaliseren:

Testen & Optimaliseren:

De site werd in fases opgeleverd en feedback werd zorgvuldig verwerkt, met extra aandacht voor het karakter en de verbinding met de franchiseorganisaties.

Onderhoud & Support

Onderhoud & Support

Sinds de livegang wordt de website regelmatig onderhouden en geüpdate om prestaties en veiligheid te garanderen. Daarnaast zorgt het team van Meceda voor een constante verbetering van de online vindbaarheid, zorgen we voor de social media en vullen wij de klant aan waar dat nodig is.

Het resultaat

Het resultaat is een website die bestaat uit 4 afzonderlijke websites. Het algemene gedeelte van Bathoorn zelf en een voor elke afdeling met allemaal een eigen, herkenbare kleur en navigatie. De uitdaging om meerdere afdelingen onder een paraplu samen te brengen en toch een overzichtelijk navigatie voor de bezoeker te behouden is naar volle tevredenheid gelukt. De eigen, nieuwe uitstraling wordt stap voor stap uitgerold en doorgevoerd. Sinds de livegang van de website wordt deze continu verder geoptimaliseerd voor de zoekmachines om de vindbaarheid te vergroten en de traffic te verhogen. 

Bekijk ook andere cases

Nieuwsgierig naar andere cases? Bekijk ook onderstaande cases

case Agriplaza

Agriplaza

Lees meer >
case Olle Stee

Olle Stee

Lees meer >
case Bathoorn

Bathoorn

Lees meer >
case Onder de Linden

Onder de Linden

Lees meer >